ارزدیجیتال بیت کوین چیست ؟
نوشته شده توسط : صابر اعظمی

بیت‌کوین از رمزنگاری کلید عمومی استفاده می‌کند. هر کیف پول شامل شماری جُفت کلید عمومی و خصوصی است. کلیدهای عمومی به نشانی‌های بیت‌کوین تبدیل می‌شوند که به عنوان نشانی برای دریافت بیت‌کوین به پرداخت‌کننده اعلام می‌شوند. این آدرس‌ها در حالت قابل خواندن برای انسان‌ها به رشته‌ای با تقریباً ۳۳ نویسه تبدیل می‌شوند که همیشه با شماره ۱ یا ۳ شروع می‌شوند.

شما می توانید پرداخت ها و فاکتورها را توسط خودتان پردازش کنید یا می توانید از خدمات بازرگان استفاده کرده و پول را به ارز محلی یا بیت کوین خود واریز کنید. بیشتر نقاط کسب و کار فروش از تبلت یا تلفن همراه استفاده می کنند تا به مشتریان اجازه دهند با تلفن های همراه خود پرداخت کنند.

بازرگانان اغلب قیمت ها را به ارز محلی خود واریز می کنند و نمایش می دهند. در موارد دیگر ، بیت کوین نیز مشابه ارز خارجی کار می کند. برای دریافت راهنمایی های مناسب در مورد رعایت مالیات برای صلاحیت خود ، باید با یک حسابدار واجد شرایط تماس بگیرید.

شما می توانید پرداخت ها و فاکتورها را توسط خودتان پردازش کنید یا می توانید از خدمات بازرگان استفاده کرده و پول را به ارز محلی یا بیت کوین خود واریز کنید. بیشتر نقاط کسب و کار فروش از تبلت یا تلفن همراه استفاده می کنند تا به مشتریان اجازه دهند با تلفن های همراه خود پرداخت کنند.

بیت کوین به تجار نیاز ندارد تا عادت خود را تغییر دهند. با این حال ، بیت کوین متفاوت از چیزی است که شما هر روز می شناسید و از آن استفاده می کنید. قبل از شروع استفاده از بیت کوین ، مواردی وجود دارد که برای استفاده ایمن از آن و جلوگیری از مشکلات معمول ، باید بدانید.

شما می توانید با پذیرش آن به عنوان پرداخت کالاها و خدمات ، بیت کوین را دریافت کنید. همچنین چندین روش برای خرید بیت کوین وجود دارد. بیت کوین متفاوت از چیزی است که شما هر روز می دانید و از آن استفاده می کنید. قبل از شروع استفاده از بیت کوین ، مواردی وجود دارد که برای استفاده ایمن از آن و جلوگیری از مشکلات معمول ، باید بدانید.

تعداد زیادی خدمات و بازرگانان در حال قبول بیت کوین در سراسر جهان هستند. از Bitcoin برای پرداخت آنها و رتبه بندی تجربه خود استفاده کنید تا به آنها در مشاهده بیشتر کمک کنید. شما می توانید با پذیرش آن به عنوان پرداخت کالاها و خدمات ، بیت کوین را دریافت کنید. همچنین چندین روش برای خرید بیت کوین وجود دارد.

کیف پول بیت کوین رایگان برای کلیه سیستم عامل ها و دستگاه های اصلی در دسترس است تا انواع نیازهای شما را برآورده سازد. به عنوان مثال ، شما می توانید برای استفاده روزمره یک برنامه را بر روی دستگاه تلفن همراه خود نصب کنید یا می توانید یک کیف پول فقط برای پرداخت های آنلاین روی رایانه خود داشته باشید. در هر صورت ، انتخاب کیف پول بسیار آسان است و می تواند در عرض چند دقیقه انجام شود.

گره‌های مولد بلوک یا به بیان دیگر رایانه‌های استخراج‌کننده (Miner یا ماینِر) در صورت دریافت یک درخواست انتقال، آن را وارد بلوکی که در حال ساخت هستند می‌کنند. ساخت بلوک کاری، زمان‌بر و مبتنی بر شانس است. سختی ساخت بلوک متغیر است و تقریباً هر دو هفته یک بار به نسبت سرعت تولید بلوک در دو هفته اخیر طوری تغییر می‌کند که هر بلوک به‌طور متوسط ۱۰ دقیقه زمان برای ساخت لازم دارد. در صورتی که یک گره مولد بلوک، موفق به تولید یک بلوک شود آن را به تمام گره‌هایی که با آن‌ها در ارتباط است می‌فرستد. این گره‌ها درستی بلوک را بررسی می‌کنند و در صورت صحت بلوک و همهٔ درخواست‌های داخل آن، آن را برای تمام گره‌های مرتبط خود می‌فرستند. به این روش، هر بلوک معتبر، به سرعت در شبکه پخش می‌شود.

مولدهای دیگر، در صورت دریافت یک بلوک معتبر، کار روی درخواست‌های انتقالی که داخل این بلوک است را رها می‌کنند و شروع به تلاش برای ساخت بلوک بعدی می‌کنند. به همین دلیل، درخواستی که داخل یک بلوک ثبت می‌شود در واقع توسط اکثریت شبکه تأیید شده‌است. مولدی که موفق به تولید یک بلوک می‌شود، یک درخواست انتقال ویژه به آن اضافه می‌کند که هیچ فرستنده‌ای ندارد و ۲۵ بیت‌کوین به آدرس خودش واریز می‌کند. این ۲۵ بیت‌کوین به عنوان پاداش مولد به‌شمار می‌روند و با اینکه هیچ فرستنده‌ای ندارند، توسط دیگر گره‌ها یک انتقال وجه درست به‌شمار می‌روند. البته این جایزه در ابتدا ۵۰ بیت‌کوین بود. این جایزه هر چهار سال نصف می‌شود. بدین صورت که این جایزه بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۲، شمار ۵۰ بیت‌کوین برای هر بلوک، بین ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به ۲۵ بیت‌کوین رسید. با یک محاسبه ریاضی می‌توان متوجه شد که بیش از ۲۱٬۰۰۰٬۰۰۰ بیت‌کوین قابل ایجاد خواهند بود.

 





:: برچسب‌ها: ارزدیجیتال , بیت کوین ,
:: بازدید از این مطلب : 179
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 25 آذر 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: